söndag 23 september 2012

I skogen över stock & sten

Har drabbats av någon äcklig förkylning & jag lovar, jag är sjukare än en man när jag är förkyld...


Bet ihop idag & tog en ridtur i det fina höstvädret, tänkte att det lär ju inte bli värre just under ridturen.
Valde att rida upp i skogen bakom stallet & följa de små stigarna där.


Galsi älskar att gå i skogen & han frustar & smackar med läpparna när han får trampa omkring i skogen.


Det är synd att det inte finna fler backar som denna att klättra i, skogen är inte heller så stor så man får rida lite kringelkrokar.

Det finns några nedfallna stockar som jag faktiskt vågade hoppa över, Galsi skuttade över dem så glatt så med öronen framåt.


Tyvärr är det lite väl stenigt på vissa partier men hästar är ju "terränggående fordon" så det brukar inte vara några större problem. Tyvärr så är Galsis skor väldigt nötta (vi väntar på hovslagaren) & en tåkappa for idag efter att vi haft våran skogstur.

Vi skruttade omkring i skogen i drygt 45 minuter & jag tror att Galsi njöt like mycket som jag av turen. Även om förkylningen slog till ännu hårdare efter ridturen...



Inga kommentarer: