torsdag 13 september 2012

Det var som ett tag sedan...

Hösten är verkligen här nu, det är gult & rött & en massa blött!
Jag blir alltid så trött på hösten, det är nog mörkret & att det blir kallare & kallare ute som gör det.
Även om hösten är vacker så tycker jag oxå att den är dyster.


Galsi är oxå trött, men han kan skylla på pälssättning, jag vet inte vad jag ska skylla på :o)



Det är ännu så mycket insekter att jag inte klippt honom mera, jag tog ju bara halsen & medhårs innan tävlingen. Vi får se om maskinen åker fram i helgen.
Han har börjat knapra på saltstenen så fort han kommer in. Han slickar inte som andra hästar gör, utan biter tag så hela han åker bakåt i  boxen. Han får Biopromin, morötter & B-vitamin tillsammans med Icelandic mix & betfor, så jag vet inte vad det är som skulle fattas i hans foderstat?


Hästarna trivs bra med sin utökade hage & Galsi är ofta längst ner & käkar lingonris & gräver bland stubbarna, han grejjar på ordentligt :o)


Ridlektionerna har börjat igen på Ridklubben. De två senaste gångerna har vi jobbat mycket med våra sitsar & förra fredagen hade jag en ordentlig träningsvärk i magen, hur jag kommer att känna mig i morgon & då speciellt höfterna, vågar jag inte spekulera om...

Vänstergaloppen har blivit mycket starkare & förra lektionen kunde jag verkligen rida galoppen på volt & det kändes så otroligt bra! Idag gick det inte lika bra, vi skulle rida ett varv galopp & korta ner stegen ca  meter & sedan öka på igen, sen ett varv i trav eller tölt & samma sak osv.
Galsi låg på ganska mycket mot bettet & jag kom inte riktigt ner i sadeln & kunde sitta emot på samma sätt som förra gången. Däremot gick vänstergaloppen bättre än höger, men det kan lika gärna bero på att vi red vänstergaloppen först & jag orkade mer då :o)

När jag åkte hem från stallet idag var det ett enormt grönt norrsken som spelade över hela himlen, synd att jag inte fick med det på bild! Det har varit allt från sol, duggregn, spöregn, hagel (så larmet gick på min bil) till norrsken idag, vi bor verkligen i kontrasternas län!


1 kommentar:

Anonym sa...

Svettas kanske mer nu med mycket päls. Våra isisar är oxå tokiga på saltstenen nu, i somras har de knappt rört den. (Står en stor i hagen).

(De får f.ö. inget annat än gräs och mineraler.)