lördag 20 april 2013

Djurföreningar verkar ha mycket lynnesfel

Har just kommit upp från ett härligt, avslappnande bad.
Haft en tuff vecka & har äntligen kunnat slappna av lite.
Musik betyder mycket för mig, den kan få mig både skratta & gråta & att verkligen känna efter. Låg i badet & fick med mig följande meningar från spellistan:

"Det är skimmer i molnen och glitter i sjön, det är ljus över stränder och näs och omkring mig står den härliga skogen grön bakom ängarnas gungande gräs."
Strövtåg i hembygden - Mano Diao

"Staring at the bottom of your glass Hoping one day you'll make a dream last But dreams come slow and they go so fast You see her when you close your eyes Maybe one day you'll understand why Everything you touch, oh it dies"
Let her go  - Passenger

"Hur dom än försöker ta oss ner på jorden.  Hur dom än vill se oss gå med tunga steg ska jag göra det, fast ingen verkar tro mig, för den enda vägen uppåt nu är ner"
Hur dom än  - Oscar Lindros


"I believe I can fly I believe I can touch the sky I think about it every night and day Spread my wings and fly away"
I believe I can fly - R Kelly

"Don't care what people say Just follow your own way Don't give up and use the chance To return to innocence."
Return to innocence - Enigma


Jag har en underbar häst som gör sitt bästa för att få sin matte glad igen, även om det inte alltid uppskattas att ha en häst som biter i jackärmen eller försöker bita en i benet & när man vänder sig om & ryter i, slänger upp huvudet så affro luggen spretar åt alla håll & kanter, tittar på en med pepparkorns ögon & slänger upp en mule i ansiktet & verkar säga: "Visst älskar du mig Matte?"
Ja, arg kan man ju inte vara....

Nu blickar jag framåt, tror på de som tror på mig & struntar i de som vill att jag ska misslyckas.

Inga kommentarer: