lördag 27 juli 2013

Vi har det ganska bra

Galsi åkte på bete förra onsdagen, han fick komma till Sussi & hennes hästar som två tidigare år, där trivs han.
Han har aldrig gått på transporten så fort som nu :-)


Jag tog med mig mamma & pappa & drog på mini semester till syster i Kalix över helgen.
På fredagen åkte jag ut till Linda & Danne & vi badade bastu & drack vin i det fina vädret.
Kom dit i mycket fin bil :-)
Det blev en trevlig kväll.


På lördagen åkte vi ut till Akusjärvi där pappa & Kjell åkte ut med båten för att fiska. De kom tillbaka ganska snabbt & det berodde på att pappa lyckats få sig själv på kroken...

Pappa & mamma

Pappa & Kjell åker ut med båten

Jag badade fötterna i alla fall :-)

Pappa blev krokad 

Det har varit en massa gott att äta & dricka & trevligt sällskap så det var inte så kul att åka hem igen.
Lite shopping i Haparanda hann vi oxå med & kors i taket, jag slösade mer på mig själv än på Galsi! :-)

Mys ute i inglasningen

Mamma & Diva

Pappa
 
Lite shopping
Väl hemma igen var det bara att ta tag i jobb och vardagssysslor. NSD kom & gjorde en intervju om HästSam på onsdagen, det är kul att vårat slit blir uppmärksammat, hoppas nu bara nästa projekt går igenom så jag får slutföra det hela!



Hästägare vill slippa långa röntgenresor 

Det är helt underbart väder ute & det är nästan lite för varmt för min smak, men jag vet att det snart kommer kyla så det är ju bara att njuta så länge det varar. Lite annat roligt har oxå hänt & vi får se vart det bär iväg ;-)

Jeppe har slagit upp sin gamla fraktur på höger handen & vi håller nu tummar att det ska läka ihop som det ska så han slipper operation.

Peter & Sussi är bortresta i helgen så vi har koll på zoofarmen.  Fick en hel del bilder som jag avslutar med.













Inga kommentarer: