torsdag 24 maj 2012

Snö, sommarskor & myggmedel

Idag har Galsi äntligen fått på sommarskorna!
Våran hovslagare har först haft en trasig tand & sen lyckades han få foten under en nordis hov, samtidigt som den hade de andra tre benen i luften...
Så igår när vi gick på promenad så hade Galsi fyra lösa skor. Men nu är de på plats.
En bekant sa till mig: Det finns två sorters hovslagare, de som kommer i tid & de som är duktiga 
Jag är glad att våran tillhör den senare kategorin :o)

Idag fick jag även spraya myggmedel för första gången i år. De små blodsugarna kom fort i år.
Igår gick vi ut fyra stycken med våra lurviga vänner & Galsi skötte sig faktiskt riktigt bra!
Han vill ju gärna vara klasses clown & showa för andra. Men han gick ganska fint i koppel. Lite nypa matte i armen & bära grimmskaftet i munnen var det förstås, men jag hade nog trott han var sjuk om han bara gått lugnt i kopplet. Vi gick efter Krematorievägen & hem genom skogen. Det var en del snö kvar på vissa ställen, men det hade tinat mer än jag trodde.


Efter våran promenad så tyckte Galsi att vi skulle hälsa på hos Linda. Han är ganska social & ÄLSKAR Linda, hon är en sådan fin flicka tycker han, som alltid har gott i fickorna....



Jag jobbade ju hårt med att få bort snön i Galsis hage & 17 maj såg det ut så här:


Efter en hel del skottande så såg det ut så här den 19 maj.


Idag har vi ridit dressyrlektion & Galsi var jättestökig.
Hade bettet jag köpt på Haglunds, har inte haft det på länge så jag vet inte om det var det som störde.

Hade det nya pannbandet jag köpt från Hööks, det var skitsnyggt!

Matchade med de blåa bootsen.


Nåväl, i morgon rider vi (förhoppningsvis) lektion för Lasse & på onsdag nästa vecka kommer "tandläkaren" & kollar Galsis mun. Jag hoppas jag får svar på vad som är fel då han stökar så & det inte går att använda delade bett på honom. Hoppas bara att det är något som lätt går att åtgärda...
På tisdag kväll ska Sara ha en föreläsning & bett & munskador som Bifrost & Ridklubben Dundret bjuder på, det ska bli jättespännande att gå & lyssna på.


Inga kommentarer: