söndag 6 maj 2012

Mina fyra fyrbenta sambos


Tarzan har bott längst här. Han är född 24/7 2000 så han blir 12 nu i sommar.
När vi åkte & tittade på kattungar så kom Tarzan fram & bet mig i tån, så jag sa: Han ska vi ha!


Sommaren 2009 fick han diabetes & vi beslöt att prova med insulin & så länge det fungerar & han mår bra så får han stanna kvar.
Tarzan är en mycket bestämd herre som inte är mycket för att kelas om han inte får välja tillfälle själv :o)
Han tycker om att bli dammsugen (?!?) & kan ge vacker tass på kommando.
Han har lite lustiga hobbys, en är att vänta innanför ytterdörren & försöka hinna smita ut för att rusa ner i källaren & jama....
En annan är att kolla in badkaret innan man ska duscha, han kan nog inte för sitt liv begripa hur korkad man är som går in i den stora vattensprutan frivilligt...

Tarzan checkar in badkaret




Vackra Trasselmannen

I en IKEA säck

Liten Tarzan ser på fotboll

Skräpkatt!

Min lurvboll

Favorit sovställningen
Nästa katt i hemmet blev Kiara.
Jesper berättade att de sett en katt i stugan som brutit ryggen!
- Nej, sa jag, då skulle den inte kunna gå.
Nästa gång jag kom ut till stugan kom Kiara & hon var alldeles full i tovor, men kom fram till oss & var så kelsjuk. Jag tror att Kiara är den keligaste katt jag någonsin träffat på tuff är hon oxå!

Kiara

Kiara njuter
Det visade sig att hon rymt hemifrån när den andra katten i familjen fått ungar, så hon flyttade in till mitt X.
Vi introducerade Tarzan & Kiara & Tarzan var väl inte så överlycklig över en tjej...
Vi tvättade henne & klippte tovorna. Jag sa att antingen har hon svalt en tennisboll eller så ska hon ha ungar, det var det senare...
Tidigt en morgon den 10 juli 2006 kröp hon upp i sängen hos Jeppe & började föda sina ungar.
Jag & Jessica var på väg hem från Islandshäst VM i Norrköping & Jeppes pappa hade åkt på jobbet (han vände & kom hem)
Jeppe upptäckte att han hade svårt att föda & fick hjälpa den fösta ungen ut, det var en stor svart & vit korthårig kille. Det blev Jeppes katt & han fick namnet Big B, senare kallad Nisse. Hon fick 5 ungar, 3 honor & två hanar, alla utom Nisse blev långhåriga.

Kiara & kattungarna

Förutom Nisse blev även Wilda kvar i huset, jag hade svårt att släppa taget om henne.

Liten Nisse

Den enda korthåriga katten i kullen

Bedårande söt

Nisse

Nisse poserar

Världens sötaste tassar
Liten Wilda

Sötnosen

Nisse är jättestor, men så fruktansvärt feg, kommer det folk hit så sticker han under soffan & kommer inte fram för än han tror läget är säkert. Han är super kelig & älskar att hoppa upp på en & lågga tassarna på var sin sida om halsen & kramas.
Han ÄLSKAR mat & när han myser så sitter han & tuggar i luften :o)

Wilda är kelig, men mer försiktig av sig, det skulle aldrig falla henne in att hoppa upp på någon!
Hon har extremt tjock päls & är den som kräver mest pälsvård.

Wilda hårboll
Hon är oxå en kelig katt men mer försiktig av sig. Hon ska alltid tvätta alla andra, utom Tarzan som ingen får tvätta... Men hon är faktiskt den katt som Tarzan tål bäst.

Hilda Wilda

Tarzan, Wilda, Kiara & Nisse

Kattunge gänget, Nisse i mitten & Wilda på väg ner

Liten Nisse & stor Tarzan

Nisse vilar på kudden

Nisse & Wilda

Nisse vaktar fisken

Snygga Wilda
De svarta sover
Det var mina fyra fyrbenta sambos :o)

/Annika

Inga kommentarer: