onsdag 5 mars 2014

Fladdermöss & Eminem

Ibland dyker de upp, en doft, något man ser eller bara en känsla som väcker ett minne.
Nyss när jag var ute på balkongen & såg dimman så kom ett minne till mig från Sommaren 2003.

Vi var på Slätterne Gård & Orka skulle få sitt första föl & vi vakade.
Just den här kvällen såg vi 8 miles med Eminem & jag gick upp till stallet för att se om det var något föl på gång. Jag vet inte om det var dimma, om det var det som fick detta minne att dyka upp hos mig i kväll.
Men när jag gick över gräsmattan så flaxade det ordentligt omkring mig, det var en massa fladdermöss ute & flög :-)


Jag minns att Idas pappa (de bodde i en stuga på gården) var ute & kom skrattandes till mig, för han hade hört när jag hade kört balansövningar med ridläger tjejerna på dagen & när de longerades så skulle de ta tag i sina ben vid anklarna & hålla dem upp mot rumpan för att stretcha ut framsidan av benen.
Jag hade bett dem "Ta tag i sina bakben..." Inget jag tänkte på, men det bjöd till skratt :-)

Orka fölade inte den natten, men sent den  30/7 2003 fick hon ett fuxfärgat hingstföl som fick namnet Brijann från Slätterne.


Han växte sedermera upp till en väldigt ståtlig herre, var han finns nu har jag ingen aning om.


Inga kommentarer: