lördag 3 september 2011

Hitta rätt sadel?

Nu har vi provat några sadlar som jag skrivit om tidigare.

Galsi är väldigt bred över manken, inte fet utan faktiskt välmusklad :-)

Jag har tagit bilder på hans rygg.

Här har jag lagt en Flexicurve på ryggen


Manken

Ovanifrån

Vänster sida

Höger sida

Santa Cruz Leopold XX-vid bom

Lös med en lampa i framvalvet för att visa hur mycket sadeln inte låg ann

Lite smal

Eques Sella 

Medium koppjärn -105 grader nästa storlek är Wide - 115 grader.
Tyvärr låg den inte helt ann efter hela ryggen, men med ett vidare koppjärn borde den komma ner bättre över manken & på så sätt inte ha mer tryck bak på sadeln.

Red honom i alla gångarter, även pass för att se hur den legat efter ridning, fördelen med att han är lite smutsig är att man såg det tydligt :o)


Nu såg man att den legat ann hela vägen, fast trycket varit störst längst bak.

Ovanifrån

Sellan var riktigt skön att rida i, denna var en 16" & jag tror nog (trots min lilla rumpa) att både jag & Jessi sitter ännu bättre i en 17".




1 kommentar:

Linn Kristoffersson sa...

Fick man bra benstöd i Sella'n?
När det trycker bak så brukar det ju ofta bero på att sadeln är för smal fram, så det kan nog hjälpa att prova en lite vidare.
Hoppas du snart ska hitta rätt i sadeldjungeln. :) Kram / Linn